فروشگاه اینترنتی برترین فایل|انجمن تخصصی فایل نایاب

برترین های اینترنت را از اینجا دانلود کنید.توجه:تمام فایل های سایت بازاریابی میباشد.باتشکر

فروشگاه اینترنتی برترین فایل|انجمن تخصصی فایل نایاب

برترین های اینترنت را از اینجا دانلود کنید.توجه:تمام فایل های سایت بازاریابی میباشد.باتشکر

تمام فایل های که در سایت قرار داده می شود به صورت بازاریابی می باشد و ما هیچ مسئولیتی نسبت به محتوای آن قبول نمی کنیم.
لطفا اگر فایلی بدون اجازه شما توسط افرادی منتشر شده اطلاع دهید تا بلافاصله فایل حذف شود.
شماره تلگرامی:09155632197
با تشکر
طبقه بندی موضوعی
جزوه اقتصاد جنگل مرتع شیلات پیام نور - رشته اقتصاد کشاورزی - pdf

جزوه اقتصاد جنگل مرتع شیلات پیام نور - رشته اقتصاد کشاورزی - pdf

 

جزوه اقتصاد جنگل مرتع شیلات

منبع پیشنهادی رشته اقتصاد کشاورزی دانشگاه پیام نور

شامل 199 صفحه فایل با فرمت pdf

 

طبیعت دربرگیرنده‌ی عناصری است از قبیل تالاب‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، آب‌های سطحی، آب‌های زیرزمینی، ذخایر آب شیرین، جنگل‌ها، خاک، اراضی کشاورزی، فضای عمودی شهرها، شیلات، مراتع، پوشش‌های گیاهی، معادن، گونه‌های زیستی، منظره‌های طبیعی و غیره. فعالیت اقتصادی در کنار عامل تولیدی به اسم نیروی کار در گرو استفاده از این دسته از ظرفیت‌های محیط‌زیست نیز هست. ظرفیت‌های محیط‌زیست در حکم یکی از عوامل تولید گرچه پدیده‌هایی طبیعی هستند اما هنگامی که در فعالیت اقتصادی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند در بستر انواع روابط خاص مالکیت از جنبه‌ی اجتماعی نیز برخوردار می‌شوند. نوع خاص مالکیتی که بر ظرفیت‌های محیط‌زیست در فعالیت اقتصادی اعمال می‌شود به‌ سهم خویش بر شکل سازمان تولید تأثیر می‌گذارد.

جهان درحال ورود به مرحله نوینی از توسعه است و کشورهای مختلف سعی در پیشی گرفتن دراین مرحله را دارند .

در دنیای امروز اقتصاد ، صنعت ، کشاورزی ، مدیریت بر محور دانش استوار گردیده است . استراتژی توسعه کشور به رقابت پذیری با رویکرد جهانی و توسعه بخش خصوصی تکیه دارد . لازمه رقابت پذیر شدن بخشها رقابت پذیری بنگاههای آنهاست .

تجربه حاصل از برنامه های توسعه نشان می دهد که سیاست هایی نظیر حمایت صرف از تولید کننده یا مصرف کننده ، سیاستهای جایگزینی واردات ، تکیه برانحصار نمی تواند توسعه ای پایدار و رقابت پذیر حاصل کند تبدیل مزیتهای طبیعی و نسبی به مزیتهای رقابتی از عوامل اصلی توسعه پایدار دربخش کشاورزی است .

مکانیزاسیون کشاورزی و به کارگیری تجهیزات مرتبط باعث ارتقاء بهره وری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از یک محصول می گردد . برای حفظ امنیت غذایی استفاده از تکنولوژی های پیشرفته نظیر بیوونانو الزامی است . ادامه فرآیند در بخش کشاورزی در تبدیل و فرآوری محصول ، حفظ و نگهداری ، بسته بندی و جابجایی و حمل و نقل با تکیه بر صنعت مدرن آبزی پروری ( پرورش متراکم ) به شدت ارزش افزوده را ارتقاء داده و محصولاتی متنوع ، مطابق با نیاز و سلیقه مصرف کننده را ارایه می دهد .

استفاده از ابزارهای پیشرفته برای مدیریت ، بازاریابی و خدمات نظیر صنعت فناوری اطلاعات برای رقابت پذیری بخش کشاورزی و توسعه پایدار الزامی است .

توسعه همه جانبه کشور در گرو استفاده از تمام ظرفیت های علمی درهمه زمینه ها به ویژه کشاورزی و صنعت و عنایت به زیر ساختهای آن است .

 

 

مبلغ قابل پرداخت:3.650تومان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی