فروشگاه اینترنتی برترین فایل|انجمن تخصصی فایل نایاب

برترین های اینترنت را از اینجا دانلود کنید.توجه:تمام فایل های سایت بازاریابی میباشد.باتشکر

فروشگاه اینترنتی برترین فایل|انجمن تخصصی فایل نایاب

برترین های اینترنت را از اینجا دانلود کنید.توجه:تمام فایل های سایت بازاریابی میباشد.باتشکر

تمام فایل های که در سایت قرار داده می شود به صورت بازاریابی می باشد و ما هیچ مسئولیتی نسبت به محتوای آن قبول نمی کنیم.
لطفا اگر فایلی بدون اجازه شما توسط افرادی منتشر شده اطلاع دهید تا بلافاصله فایل حذف شود.
شماره تلگرامی:09155632197
با تشکر
طبقه بندی موضوعی


2 مقاله علمی با موضوع بیمارستان‌های سبز (فایل word قابل ویرایش)

2 مقاله علمی با موضوع بیمارستان‌های سبز (فایل word قابل ویرایش)

 

مقاله علمی با موضوع بیمارستان‌های سبز (فایل word قابل ویرایش)

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در کنگره ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در سال 1393 منتشر شده است، می‌تواند منبع ارزشمندی برای مطالعه در زمینه فضاهای درمانی باشد.

 

عنوان مقالات

1- مدیریت کاهش هزینه‌های انرژی از طریق ایجاد بیمارستان سبز

2- مدیریت پسماندهای بیمارستانی با رویکرد بیمارستان سبز

 

 

مدیریت کاهش هزینه‌های انرژی از طریق ایجاد بیمارستان سبز

چکیده

معماری سبز بر پایه بکارگیری تکنولوژی‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله فعالیت‌های نوین مورد استفاده در بیمارستان‌ها از طریق صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هم سو شدن با طبیعت است. بیمارستان‌ها از جمله بناهایی هستند که مصرف انرژی بسیار بالایی دارند که توجه به شیوه‌های ساخت و ساز نوین که موجب کاهش این مصرف شود، همچون استفاده از تجهیزات مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و توجه به مباحث مدیریت انرژی بر این اساس، به رویکرد سبزدر بیمارستان سازی کمک شایانی خواهدکرد.

در حقیقت مدیریت بهینه انرژی در بیمارستان‌ها با کاهش هزینه‌های جاری در نهایت منجر به ارایه خدمات اثربخشتر به بیماران خواهد شد. استفاده کارآمد از منابع موجود انرژی و حرکت به سمت کاربرد انرژیهای تجدید پذیری چون انرژی خورشید در هر بیمارستان قادر است نقش مهمی در تثبیت نرخ خدمات بهداشتی و درمانی ارایه شده داشته باشد.

در این مقاله با محوریت استفاده از تکنولوژی‌های نوین مرتبط با انرژی خورشیدی در بیمارستان‌ها، ضمن برشماری سهم بخش‌های مختلف در مصرف انرژی و استانداردهای موجود مدیریت انرژی در هر بخش، چگونگی استفاده از تکنولوژی‌های نوین انرژی خورشیدی بعنوان سیستم مکمل جهت صرفه جویی در هزینه‌های انرزی بیمارستان‌ها تشریح می‌گردد. بر شمردن نمونه‌های موفق بکارگیری این تکنولوژی در سایر بیمارستان‌ها و سودآوری اقتصادی آنها، بخش دیگری از این مقاله جهت شناسایی اهمیت این موضوع در سایر کشورهاست که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

مدیریت پسماندهای بیمارستانی با رویکرد بیمارستان سبز

چکیده:

مقدمه و هدف: تولید پسماند به ویژه پسماندهای عفونی و خطرناک بیمارستانی بدلیل تهدید سلامت جامعه و محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است هدف از این مطالعه تعیین وضعیت پسماندهای تولیدی در بیمارستان هاجر شهرکرد به منظور شناسایی و اصلاح روشهای در حال اجرا با رویکرد کاهش تولید پسماند است.

روش پژوهش: این مطالعه از نوع مداخله ای با برگزاری جلسات آموزشی متعدد جهت گروههای مختلف ،توزیع جزوه، پمفلت و پوستر است .تولید ،تفکیک و جداسازی پسماند در کلیه بخش ها و واحدهای پاراکلینیک پیگیری شد داده ها پس از یک سال با مشاهده حضوری و تکمیل چک لیست جمع آوری و با استفاده از نرم افزار spps مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج و بحث :یافته ها حاکی از آن است که جداسازی و تفکیک پسماند در بیمارستان بهبود یافته و پرستاران بیشترین همکاری را داشته اند. مجموعه اقدامات موثر در کاهش تولید پسماند شامل روش های موثر در کاهش تولید پسماندهای شبه خانگی (اصلاح الگوی مصرف)، روش های موثر در کاهش تولید پسماندهای عفونی(خرید محصولات با کیفیت و توزیع تجهیزات پزشکی همراه با دستورالعمل نحوه استفاده) ،روش های موثر در کاهش تولید از طریق بازیافت(در بخش های اداری مثل کاغذ ،کارتن و...). اجرای برنامه های مدیریت پسماند با رویکرد کاهش تولید و نظارت مستمر کارشناس بهداشت محیط در بیمارستان ضروری به نظر می رسد و سبب کاهش هزینه های مدیریت پسماند و کاهش خطرات زیست محیطی می شود.

 

پرداخت هزینه و دانلود
مبلغ قابل پرداخت:3.500تومان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی